måndag 12 december 2011

Spännande fenomen

Tusen år efter alla, strödda tankar om bloggalans before and after.

I fjol var det ett mäktigt rabalder om att fel typer nominerades av än mer fel typer. Vilket ju ledde till att det var ett kiva surr inför galan.

I år, juryn gjorde ett gott urval och inget offentligt knorr förekom gällande de nominerade. Vilket faktiskt gladde mig, innerligt.

Nu knorras det i efterhand över att själva galan var skral. Att det var alldeles för lite festligt, goodiebagsens innehåll var konstigt och inte fick man något pris i pris heller.

Jag vet inte hur det, på riktigt, är i andra sammanhang då folk samlas kring något någon har ordnat. Knarras det lika mycket?
För lite ser det ju ut som att man har det berömda ryggslutet i ansiktet på någon hela tiden då det handlar om bloggpriset.
Är det på grund av ankdammen, beror det på att X3M är en av medarrangörerna eller vad är det som gör att det här initiativet får så mycket skäll?

Inte för att jag är något Guds bästa barn, men jag fick aldrig ens för mig att jag skulle klaga varken inför eller efter festligheterna. Inte var jag nominerad, jag fick en goodiebag, jag hann prata med en del och jag inte alls prata med alla och jag betalade för den läsk jag drack och jag gick hem innan jag blev utslängd. Jag gick på fest helt frivilligt och åkte hem precis lika frivilligt - och roligt lyckades jag klämma in där i mellan.

Det är nästan så att jag får lust att ordna vadslagning, vad är det som kommer att pärta mest med bloggpriset 2012?

Om det ordnas någon gala, det vill säga. Med mindre kunde man (jag) få lust att sätta lapp på luckan.

4 kommentarer:

  1. du, på tal om en heeeelt annan sak:
    är en fd Nickby bo, som skall komma på besök till mina föräldrar, med min 2 åriga dotter för 1-2 veckor efter julen. vad finns det nuförtiden för aktiviteter o händelser i nickby med omnejd för småpluttar? (pls, NGT annat än lekparken bakom Smarket). vi kommer ju trivas bra hos mommo o mofa men vill ha ngt annat på aegndan också, annars blir vi ju mökkihöperön allihop.

    SvaraRadera
  2. heeey, du fick faktiskt en sak:

    en tatuerad klänning ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tror absolut att det pärttas lika mycket vad gäller vadsomhelst, det speciella med bloggar är ju just att det folk annars tänker i tysthet eller viskar i någons öra blir synligt.

    SvaraRadera
  4. Håller med Sara, bloggare är bara öppnare med vad de tänker än vad folk annars brukar vara. De enda på riktigt bittra kommentarerna jag sett var några troll som kommenterade på bloggkommentatorns inlägg om Malenami. Och vem bryr sig om troll.

    Korjaamos sätt att stänga stället var på riktigt tråkigt. Att man står och har fest och det är roligt och plöstligt utan förvarning få ett argt Ulos! Så där fanns det orsak att klaga.

    SvaraRadera