torsdag 29 december 2011

Nu har jag fått nog

Jag bestämde mig för några år sedan att jag inte skall klaga varken på väder eller på att det är så mörkt om vintrarna i Finland. Det blir ju ändå inte bättre eller på något annat sätt bara för att jag klagar.

Men, nu skall det erkännas, att det var motigt i morse. Jag förde den motsträvige lille till dagis i det som bara var ett mörker. Då jag steg ut genom dagisdörren hällregnade det. Alltså Hällregnade med stort H.

Just i det ögonblicket ville jag bara lägga mig, som ett litet barn, på marken och skrika "jag vill inte mer".

Men, det gjorde jag inte. Ej heller har jag klagat (än) - men, just idag är det svårt att hålla sig.

1 kommentar:

  1. men då det är perseestä så är det! Alltså på riktigt sku det vara kiva att dra dunjackan och stoppabyxorna på istället för den illgula regnrocken och gummistövlarna.Klaga högt, vet ja!

    SvaraRadera