tisdag 10 augusti 2010

Smidig övergång till höst.

Tanken slog mig härom dagen då jag råkade kasta ett getöga på kvällstidningarnas löpsedlar, att det blir höst och då river tidningarna fram det stoff som är årstidsbundet.

För hösten tycks det gällande (också i år) vara att jag borde fatta börja motionera och få ordning på mitt liv och lever(ne). Jag borde definitivt fatta att skruva fast korken.

Hah. Vilken salig tur jag har! Vilken lycka att vara hemmamamma! Årstider och rutiner (som annat hederligt, arbetande folk) använder - dem behöver jag inte följa.
Så, ni ser bilden av mig nersjunken i soffan, pimplandes vin, det är bara att fortsätta så!

Nu, innan någon blir orolig, skall jag bara konstatera att turen på 10 kilometer i går kväll gick över förväntan. Jag tyckte till och med att det var roligt. Jag kunde ha sprungit lite till (sic!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar