torsdag 1 oktober 2015

Throwback thursday

Linn skriver på sin blogg att hon alltid har fler läsare då hon lägger upp bilder på sig själv. Hon är ju otroligt vacker (och än mer än det, smart och rolig!), så det förstår man ju.

Då en inte tävlar i samma kategori, så kan en satsa på att vandra skammens långa vandring. Kalla det kasta mig tillbaka-torsdag eller walk of shame, men här en walk of the nittiotalet och olika looks:




Det är inte mycket man ser av mig här, men ni noterar kanske guldjackan? De här bilderna är annars tagna från Iltasanomat som gjorde en grej om ett tv-program jag medverkade i för ungefär femton, tjugo år sedan. Det roliga är att jag har ingen aning om vem det är jag intervjuar.



Ja, grönt är väl skönt? Och hippaste håret. Vi talar slingor här, två riktigt feta, orange, slingor. Sexåringens kommentar på den här bilden: "Mamma, du var nog rysligt mycket fulare förr i tiden."



Ja, men fest är väl alltid kul. Här tillsammans med mina kära kolleger Pizza och Joonas. Kommer ihåg att Matti-Esko Hytönen skrev en kolumn om den här kvällen, den fokuserade främst på mina lår.


Blondes have more fun och så varför inte köra snagg samtidigt? Jösses. Det jag själv förvånas över, det är hur ofta jag orkade byta look. Nu är jag snabb som en sengångare i fråga om att ens klippa håret. Och det syns:


Situationen i dag. Som någon så vackert lade orden i går. "Du ser ut som en modersmålslärare."

1 kommentar: