onsdag 28 oktober 2015

Saker en funderar på

Vet ni, jag har under månader haft svårt att formulera något som kunde se ut som riktiga inlägg. Det är inte fråga om att det inte skulle surra i huvudet, det gör det, men inget blir till något som ser ut som "inledning, uppfart, kulmen och klart".

Mest bara korta franska streck.

Så, jag lägger ut dem här i stället. Så kanske de flyttar ut ur mitt huvud. Inte för att alla tankar behöver göra det, en del av dem är riktigt behagliga.

- Bloggalan. Vet ni, jag inser att jag är riktigt lastgammal. Själva galan, nomineringarna och festen, berör mig noll. Desto mer engagerad är jag i alla kringdiskussioner. Vi har poddat om det i den Finlandssvenska mediepodden (som du hittar HÄR) och om alla galna avstickare det som borde vara en glad fest urartat i.

- Uh. Att bara nämna att jag poddar ger mig själv rysningar. Det är en av mina absoluta svagheter, jag fullkomligt avskyr att marknadsföra mig själv eller att sälja det jag gör. Eller att sälja över huvud taget.

- På tal om att sälja. Den lille, eller den större av de två små. Han spelar fotboll nuförtiden. Och i och med det tvingas jag sälja, tvål och sådant. Jag försökte sälja med ett tårdrypande mail som gick till mina kolleger. Vill ni ha en kopia? Det bidrog till god försäljning kan jag lova.

- Sen en fundering. Har de senaste dagarna grubblat mycket över en ekvation. Då det kostar exakt lika mycket att behandla en människa väl som det kostar att behandla en människa dåligt, varför väljer så många det senare alternativet?

- Hjälper det att ha något att se fram emot? Hell yes.

- Fick genomläsa en intervju gjord om och med mig själv som var så fin att det kändes långt in i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar