måndag 10 februari 2014

Afrikas stjärna

Ser att Linkkus barn är begeistrade av spelet, och jag är så glad för att den lille också hos oss fattat poängen med sällskapsspel. Vi spelar Afrikas stjärna varje dag, många gånger. Helt kul tycker den lille inte att det är då någon av oss längre far i väg med Afrikas stjärna eller någon sjörövare tar alla hans pengar, men mestadels är det roligt.

Som jag spelade sällskapsspel med min farmor och farfar då jag var liten! Så fort de lade ner disktrasan, potatishackan eller vad de nu hade i händerna satt jag vid bordet, redo som den mest enerverande scout. Alltid samma spel, Kimble eller kortspelet Maja, i flera timmar om dagen. I mina minnen är det här solvarma dagar, saft och bulle, underbara farmor och farfar och bara det bästa. De måste - väldigt väl dolt för mig - ha suckat många gånger. Inte enbart av samma entusiasm som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar