måndag 17 december 2012

Tajt

Jag bestämde mig för flere år sedan att jag inte skall klaga på vädret. Just nu är det väldigt svårt att hålla sig, väldigt svårt.

Lägg till en natt med minimalt med sömn (barnet är förkylt och drömmer de mest intrikata drömmar (vad sägs om ett hundsläp med ett par hundar, med något "svart" i vagnen som försöker komma in genom fönstret?)) - och frågan är varför all den vila man kanske lyckats skrapa ihop under veckoslutet går till spillo under den kritiska natten?

Förde bilen på reparation - och det är ganska knepigt att a) hitta en tid som passar mig, b) få en tid hos reparatören och c) se till att dessa två passar ihop. Det var fråga om två timmar under vilka jag annars hade förberett julfirandet (det går på två timmar, jojo), men prioriterade bilen, i och med att den skall ta oss till ett julfirande. Efter en och en halv timme visade sig att just den här reparatören inte kan reparera felet på bilen.

Uh, uh, uh och jag bara gnäller. Men, det är bara en vecka kvar till jul och sen efter det skall vi alla veta att samtliga (nåja, de som har jobb) skall jobba längre och för sämre lön!

Hurra, säger glädjeflickan och drar något gammalt över sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar