måndag 4 mars 2019

Sagt om Micaela - Tessan Pousar

Finns det något jag alltid beundrat stort och än mer sätter värde på i dagens läge, så är det människor som offentligt vågar säga vem de kommer att rösta på i kommande val.

Jag finner det stort i och med att det på något sätt är så avslöjande, i och med att man berättar vem man kommer att lägga sin enda röst på, så säger man så mycket om sig själv. Om hurudan man är som människa, om hur man ser på världen, om de egna värderingarna.

En som redan inför kommunalvalet 2017 gick ut med att hen kommer att rösta på mig var Tessan Pousar. Tessan, som är en av personerna som genast från början fick mig att känna mig hemma i Sibbo. Ett av de bästa exemplen på allt jag tycker om med att bo i en liten kommun, det här med att man lär känna och blir vän med människor som man stöter på tillräckligt ofta.

I och med att vi helt och hållet saknar det släktbundna nätverket i vår närmiljö, är det viktigt och känns bra att det finns människor som vart efter tiden går blivit vårt eget kompletterande nätverk, människor som skulle sakna oss om vi inte syntes till på en tid. Precis som jag saknar dem om jag inte sett röken av dem på några stunder.

Tessan och jag, vi har först träffats i en av våra lokala butiker. Efter det har vi synts på byn, på gymmet och var vi nu stöter på varandra. Tessan har också en viktig uppgift som erfarenhetsexpert i samarbete med kommunen - en uppgift som är som klippt och skuren för henne!

Ja, tillbaka till det här med att offentligt gå ut med vem man kommer att rösta på. Tessan Pousar var en av de första som meddelade att hon kommer att rösta på mig också i det här valet och det är jag mer än tacksam för!

Det är med sann glädje jag delar med mig Tessans ord:

"Micaela är en finlandssvensk kvinna med stort hjärta. Ett hjärta av guld. Positiv och glad, om hon har en dålig dag så syns det ej.

Hon bryr sig om sina medmänniskor och talar för en hållbar livsstil. Godkänner människa som människa, oberoende varifrån du är.

Efterstom Micaela även är mamma, förstår jag att hon vill att alla barn skall ha en möjlighet till skolning. Kort, gott och kraftigt; Micaela är en hjärtlig människa.

Finland behöver henne i riksdagen.En kvinna som inte ger upp sina åsikter och sin vilja."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar