tisdag 5 maj 2015

Hjälp, jag har blivit en mammabloggare

Helt på riktigt.

Jag har blivit en mammabloggare. Det är helt enkelt så att den roliga i vår familj, det är femåringen. Den som är lite tidskrävande i vår familj, det är tvååringen. Den som är hemlig i vår familj, det är mannen.

Så, vips, blev det bara så. Mammabloggare.

Kanske det är våren, kanske det är rutinerna, vet ni vardagen, som bidrar till att inga stora tankar formas här.

Upp klockan sex. Allt klart före storebror väcks, skeppas till dagis för att jag ska komma iväg till jobbet. Jobba (och nej, det skulle inte falla mig in att blogga om jobebt, så roligt ska vi inte ha), eventuellt och sällan träna, hem, äta, restaurera hemmet (ni vet mat, disk, tvätt, det vanliga) i två, tre timmar. Natta barn. Natta sig själv (noga med att gå och lägga mig i tid, ni vet hjärtat, hjärtat).

Jag borde klämma in ett hål i kalendern, ett hål där jag tänker någon tanke över huvud taget.

Det närmaste jag kommer något som får mig lite exalterad just nu, det är tanken på växthuset och grönsakslandet. Allt jag ska så, allt ogräs jag ska rensa.

Kan man gå direkt från mammablogg till mommoblogg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar