onsdag 16 maj 2012

Finns det över huvudtaget gladsånger?

Jag fortsatte fundera på musikens inverkan på mig efter att jag drabbades av Adele på radion igår. De flesta låtar som slänger in mig i väggen är förknippade med tråkiga, ibland till och med verkligt sorgliga tider i mitt liv.

Så, finns det över huvudtaget gladsånger? Sånger som påminner mig om hur glad jag var just då den sången spelade?

Jo, det finns. Den här till exempel:



Den här spelade vi då vi omstartade X3M i maj 2004. Omstarten föregicks av riktigt långa, tunga och besvärliga månader och då vi äntligen kom igång med den "nya" kanalen var glädjeyran inte precis liten. Chumbawambas "On eBay" är starkt förknippad med just maj 2004 och väldigt glada tankar och känslor.

2 kommentarer:

  1. Hah, nu kom jag ihåg att jag snackat mig dig i radion live. Det måste ha varit under Radio-X's (?) tid, då man ännu skulle ringa in för att rösta på veckans lista. Tiden går!

    SvaraRadera
  2. Håkan! Vi är alltså gamla bekanta! Tiden går, men har absolut inte lämnat några spår, eller hur?

    SvaraRadera