måndag 7 maj 2012

Bojkott?

Jag tittade genom sökorden som leder till min blogg. Jag tycker ofta att de är roliga och ibland leder sökorden mig in på, ja, någon form av tanke.

Nu hade någon läsare - hej, bara! - sökt på order "bojkotta Tarjoustalo" och jag kan bara säga, nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Jag kan inte för mitt liv komma på att jag skulle köpt något på just Tarjoustalo, men jag skall erkänna att jag tycker att varuhus som har brett mellan väggarna och högt till tak - det vill säga säljer underligheter man inte ens visste existerade, ja, de är fascinerande. Man, det vill säga jag, kan gå gång upp och ner och bara gapa och förundra sig.

En sak bör erkännas. Lidl har jag inte satt min fot på.

4 kommentarer:

  1. Kröhöm, känner mig träffad. Den närmaste stora butiken här råkar vara just en TT (den lokala förkortningen). Och i ärlighetens namn, vi tar ofta en sväng dit, lite väl ofta, den onödiga konsumtionen av diverse prylar skulle vara på en helt annan nivå utan köpladan i närheten. Jag har faktiskt funderat på en bojkott ibland (dock utan att googla, i den frågan är jag oskyldig), just därför att jag inte bara gapar och förundrar mig, utan faktiskt har med nåt till kassan.
    Å andra sidan har de bra blöjerbrudanden och billiga grötflingor, viktiga saker!

    SvaraRadera
  2. Jojo, men blöjerbjudande och billiga grötflingor - du har ju ändå en giltig orsak att gå dit!

    SvaraRadera
  3. Jag undrade just hur det gick med den bojkotten. Jag har bojkottat TT ända sedan ägaren uttalade sej mycket negativt om oss finlandssvenskar. Inte behöver han mina pengar då! Tyvärr, för de har ett stort urval. Så Höperöt, jag hoppas du inte hittar mej där!
    Maj

    SvaraRadera
  4. Nu är jag kanske helt ute och cyklar, men bojkotten, på grund av Tokmannisnubbens uttalanden om oss finlandssvenskar, visst var det så? Jag är helt ute, tydligen.

    SvaraRadera