söndag 18 mars 2012

Välkommen till mitt storkök

På listan över saker som tillreds i residenset i Nickby idag: ärtsoppa och makaronilåda. I mängder som skulle föda hela det där omtvistade området i Dragvsik.

Allt för att jag är så pretto att jag tycker att det är fint att "ha lite färdig mat i frysen". Måste erkänna att jag tycker att just den frasen är en av de läbbigare.

Övriga notifikationer angående mat hemma hos oss och på bloggen:

- jag är den som alltid köper lite för mycket av allt, och tillreder för mycket av allt. Det är ungefär det värsta jag kan tänka mig, att maten skulle ta slut innan alla fått så mycket de vill.

- då jag var liten bestämde jag mig för att jag alltid skulle ha åtminstone ett paket kex hemma då jag blev stor. Nu då jag är stor är det inte så noga längre, men jag kommer ihåg att jag bestämde att hemma hos mig skulle man få äta kex när helst man ville, till och med utan orsak.

- jag är inte den som bloggat speciellt många recept, men jag blir barnsligt glad över att den där citronpajen jag lade upp, att den hänger med som ett av favoritsöken då man söker min blogg. Ni som testat receptet, visst är den god?

- på tal om inget, jag vet att jag aldrig lägger upp foton längre. Förklaringen är enkel, jag bytte telefon (någon gång i november, shhhh....) och har inte orkat fundera över hur bilderna blir tillräckligt stora för att det skall lönas publicera dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar