lördag 10 mars 2012

Comfort food

Den längsta medlemmen i familjen kommer att vara ute på vift i kväll. Det innebär en möjlighet att inmundiga comfort food - inte på grund av mood swings, men helt enkelt för att möjligheten finns. Ja, för det finns - fortfarande - en del maträtter vi inte kan enas om, maträtter vi sällan eller aldrig äter då de båda fullvuxna är hemma.

Fungerar ni så? Att ni har "egna" maträtter?

Problemet just nu, det är att jag inte kan bestämma mig för vad som skulle sitta bäst i dag. Jag brukar köra den enkla pastan med lax och rom, gjord på smetanasås, men vet inte riktigt.

Så, comfort food, eller "egen maträtt", vad äter du då?

5 kommentarer:

  1. Vi brukar äta fisk då gubben är borta, för det kan man inte göra annars (anafylax är så jobbigt, du vet) och så kanske jag frossar i någon nötschoklad. oftast blir det ändå så stressigt här i huset när jag leker ensamförsörjare att det blir mest halvfabrikat eller "intressanta" kombinationer att barnen frågar "När kommer pappa hem så att vi får riktig mat igen?"

    SvaraRadera
  2. Fisk och wok med couscous gäller här när mannen är borta. Han påstår att skäribor äter inte fisk för han är inte förtjust i fisk. Speciellt inte lax. Och couscous menar han att är konstig mat som smakar illa.

    Fast jag brukar göra så ibland att jag lagar min mat och sen något helt annat åt honom så kan jag äta vad jag vill fast han är hemma.

    SvaraRadera
  3. Avocado och ärtsoppa!
    Det måste vara nåt med ärtsoppa och karar...

    SvaraRadera
  4. Janssons frestelse. Maken är fiskallergiger och avskyr dessutom allt som är inlagt, så Jansson med tillbehör är bland det värsta han kan tänka sig. Skulle han vara borta flera dagar skulle jag steka strömming, för det tarlite tid att vädra ut den lukten.

    SvaraRadera