tisdag 1 februari 2011

Trevlig överraskning

Ibland är världen väldigt liten, på ett bra sätt.

Jag var just på en circuitträning (en sådan med kettlebell, har ingen aning om vad den heter på svenska, men jag ville nu ändå visa musklerna, som ni märker).

Laura, som drog träningen (som för övrigt äger Smartfysio - som rekommenderas varmt! - här i Nickby), hade roliga nyheter! Laura har en bekant i sina hemtrakter som läser min blogg! Och i och med att Laura och jag nästan är grannar, så kan vi väl lugnt konstatera att världen är liten, på ett bra sätt.

Så, hälsningarna som också skickades via Laura, kan också framföras här; hej Monika i Terjärv! Roligt att du läser!

Och jo, circuit med kettlebell är effektivt, som information för er alla andra också!

5 kommentarer:

  1. Har aldrig tidigare hört om kettlebell! MEN för några dagar sedan berättade min man om hur lustigt det är då kettlebell heter kettlebell på svenska men kahvakuula på finska... Jo världen är liten och ibland sker det märkliga saker i den....

    SvaraRadera
  2. Sonja - jag tror vi måste introducera ett nytt ord i svenskan, handtagskulan. Fint, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag också är från Terjärv måste jag kolla vem den där Laura är. Så hon är i Sibbo hon, det visste jag inte!
    Världen är sannerligen liten. Och tärjäboa finns överallt.

    SvaraRadera
  4. Fua - ett ypperligt förslag! Det låter rätt macho att säga att man skall gå på kastrullklockträning!?!

    SivÖ - ja, här ser du, på det här sätter bygger vi en ny Facebook i ett nafs!

    SvaraRadera