fredag 7 februari 2014

Till takterna av finsk musik

Jag borde ge ut en bok. En sammanställning över samtal man får motta som chefredaktör.

I väntan på den får ni ta del av min morgon och framtid i stället:

När vaknade du imorse?

Vaknade halv sju, betydligt senare än vanligt. Resten av familjen har drabbats av manflu, så rutinerna är lite lösare för min del.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Undrar hur sjuka de är? Ska vi till läkare?

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Jo, ringde dagiset (fel grupp, dock) och meddelade att den lille stannar hemma.

Vilket humör är du på?

I grund och botten är det bra, tänkte på det i morse, att det är så himla skönt att inte vara genomplågad av stress. Fick ett samtal (se översta raden) nyss som gjorde att jag för en sekund var bister, men det har gått om redan.

Har du ont någonstans?

Nej.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Tomatsoppa med getost.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Mat, pasta och halspastiller.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Facebook.

Vad ska du göra ikväll?

Köpa blommor, försöker göra det till en tradition, det går sådär. Roligare att städa med blommor på bordet. I ärlighetens namn ska det dock vara riktigt roligt att göra hemmagrejer, har inte hunnit med det under veckan.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Samuli Putros "Tavalliset hautajaiset" kom emot mig på radion.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Åt frukost, var på väg att bada i simbassäng. Det var ljuvligt.

Vad har du på dig idag?
Jeans, svart tröja, två halsdukar.

Och helgen då, hur blir det med den?
Det bästa med helgen, det är att jag inte har någon aning om hur det blir med den. Det är så jag vill ha helgen, så oplanerad som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar