fredag 31 december 2010

Det är lätt att summera det år som gått

Rätt många år på raken kunde jag på nyårsafton lätt lakoniskt konstatera att det varit det värsta året i mitt liv. Rätt många år på raken var jag på vippen att sluta tro på att det en dag (eller ett år) skulle vända.

Därför känns det obeskrivligt fantastiskt att idag kunna säga att år 2010 har varit det bästa året hittills i mitt fullvuxna liv! Tänk att jag kan skriva så, så där bara!

Det hade inte hunnit gå många veckor av det här året före Shorty skrev ett flyttkort och flyttade in hos oss. Under flera månader efter det, ändå långt in i december, var jag övertygad om att det inte kunde bli bättre. Och, en glad överraskning igen, det kunde bli ännu bättre! Julen, som jag för första gången på flere år faktiskt, som jag faktiskt såg fram emot, kom med en klapp bättre än jag någonsin kunnat drömma om. Jag vet inte hur snäll jag var varit för att få ett paket som detta, men, tomten, om du läser det här; tack!

Det känns skönt att kunna summera det här året genom att mer än entusiastiskt kunna konstatera att det varit det bästa i mitt liv!

(Jag hoppas att det här inte är ett salt-i-såren-inlägg för den som har det eländigt eller mindre bra just nu. Jag hoppas, tack vare glädjeinsulin i ådrorna, att det kunde funka som ett "ja, om den där misslyckade medelålderskvinnan lyckades, då kommer jag också att lyckas!")

Gott nytt år!

3 kommentarer:

  1. "Därför känns det obeskrivligt fantastiskt att idag kunna säga att år 2010 har varit det bästa året hittills i mitt fullvuxna liv! Tänk att jag kan skriva så, så där bara!"

    Jaa du, vännen... jag kan hålla med dig på mitt håll, men av helt andra orsaker ;)

    Grattis och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Tvärtom är det ett fantastiskt uppmuntrande och lyckospridande inlägg! Hurra för er!

    SvaraRadera
  3. L-Lotta! Ja, tänk så det kan gå! Gott nytt år!

    Peppe - skönt att höra! Jag är en glädjeflicka!!

    SvaraRadera