fredag 3 december 2010

Dag 05

Dag 05 - din definition av kärlek.

Nå, jo. Det är ju en lätt fråga.

Nu är jag ju lite till åren kommen. Och har lagt (tror jag i alla fall) en del av dehär rosa tankarna kring kärlek på hyllan, sååå himlastormande kräver jag inte att det skall vara hela tiden.

Kärleken till den jag delar mitt liv med, den jag delat mitt liv längst med, ja, definitionen på det har länge varit att man skall alltid kunna komma hem. Ja, inte bara kunna komma hem, man skall vilja komma hem. Och väl hemma skall man kunna vara precis sådan som man är. Oavsett humör eller vigör. Sen är det ett plus om man kan prata om allt och delar största delen av värderingarna.

Kärleken har förstås fått en helt ny dimension i och med den korte som bor under vårt tak. Kärleken till ett barn, den är så jädra skön, så totalt kravlös. Det är fantastiskt.

Min kärlek till mina syskon är en sådan som faktiskt bara blivit större under åren som gått, som liten och barn fattar man ju inte alltid poängen med dem. Oftast är de ju bara i vägen.

Sen är jag en sådan som också känner kärlek för en stor del av mina vänner. Om jag inte kommit ihåg att säga det, så puss på er!

Det viktigaste i all kärlek, det är något min farmor lärt, det är att man är snäll mot varandra. Så sade hon alltid, kom ihåg att vara snälla med varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar