fredag 24 december 2010

Den bästa av jular

Det är en sak jag vill berätta.

En av de absolut lyckligaste tiderna i mitt liv har kommit till sin ände. Min tid som fostermamma är över för denna gång.

Nu inleder jag julfirandet, det nya året och resten av mitt liv, som adoptivmamma.

Ett barn är aldrig ens eget, man får bara låna barnet en liten stund i detta livet. Men, så mycket som ett barn kan vara ens eget, är Shorty nu vår. På riktigt och alltid.

Älskade barn. Min. Vår.

Denna sälla lycka!

En fridfull jul och ett lyckligt nytt år!

25 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH! Härligt! Fick riktigt tårar i ögonen då jag läste detta! Vilken fin julklapp ni fått! God jul!

    SvaraRadera
  2. Snacka om julklapp!!! Whao! Grattis GRATTIS, MASSOR AV GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. Micaela, det här är ju fantastiskt. Det är ju det bästa som kan hända! Jag tänker snylta lite på det här och säga att jag har fått i julklapp att du är Shortys adoptivmamma, för det känns så bra. God jul!

    SvaraRadera
  4. Todella kauniisti kirjoitettu. Onnea.

    SvaraRadera
  5. Underbart, grattis grattis! Heja er och sonen!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis! Vad underbart. Både för er och barnet.

    SvaraRadera
  7. åh va fint! Det är ju kanske det bästa i hela världen!

    SvaraRadera
  8. Vad underbart! Det trillade en tår här nu, vilken härlig julklapp. Shorty-mamma, grattis och hurra!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar, underbar julklapp! Bättre kunde man inte tänka sig. Jag brukar tänka att barnen är livets gåva till sig självt. Den största man kan få. Stort grattis!

    SvaraRadera
  10. Oj! Helt otroligt! Och vad ruskig du är, som skriver så där, "min tid som fostermamma är över för denna gång", så jag hann tänka "Vadharhäntvadharhänt?!?!" med bankande hjärta. Men nu har jag hjärtklappning av upphetsning över hur stort det är. Grattis känns nästan som ett otillräckligt ord, borde finnas nåt finare för tillfällen som detta!

    SvaraRadera
  11. *snyft* så....*snyft* fiiiint!!!! god juuul *snyft* :D

    SvaraRadera
  12. hej, och grattis! :)

    skulle du kunna förklara det här med fosterbarn? är fosterbarn alltid sådana barn som av olika anledningar omhändertas av någon myndighet? vad har man rent juridiskt för sorts relation till dem? är barnen på något vis fortfarande knutna till sina biologiska föräldrar så länge de är ens fosterbarn? vad krävs för att man ska gå från fosterförälder till adoptivförälder?

    ursäkta nu att jag är så frågvis, men jag undrar hur det fungerar!

    SvaraRadera
  13. Onnea koko perheelle vielä minunkin puolestani. Tämä uutinen teki meidänkin joulusta aina vaan paremman. Ihanalle perheelle ihanaa joulua!

    SvaraRadera
  14. Stort grattis! Precis som flera andra blev jag redan till mig och tänkte oj nej, innan jag läste vidare. Är själv färsk adoptivmamma (till ett barn från Thailand) så jag kan bara glädjas åt er stora nyhet.
    Har läst din blogg sedan jag hittade en länk från Maratonmamman Annas sidor, och det är mycket jag känt igen av tankar om att vara färsk mamma, och bli mamma till ett barn som inte vuxit i ens egen mage!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  15. Grattis till er! Fantastiska nyheter.

    SvaraRadera
  16. Oj Micaela vad fint!! Grattis! :) Mycket glad blev gamla Kartsa.

    SvaraRadera
  17. onnea todella paljon micaela!

    t anna-maija

    SvaraRadera
  18. ÅÅÅÅH! Underbart! Grattis, jag är verkligen glad för er, och shortys skull!
    Julmagi!

    SvaraRadera
  19. och det hör läser jag först nu. GRATTIS! Så fint. Shorty får världens bästa familj!

    SvaraRadera
  20. Tack alla ni fina, alla ni som kommmenterat här och annanstans, för era gratulationer! Det känns fint att få fira det här tillsammans med er!

    SvaraRadera
  21. Grattis, grattis, grattis till er, så otroligt fint!

    SvaraRadera
  22. Grattis! Det var roligt att läsa det!

    SvaraRadera