söndag 23 januari 2011

Storleken har betydelse

De som hävdar annat, ljuger.

Tänk bara på godis. Här i Finland har bland annat Marianne och Pätkis också publicerats i mindre format än det ursprungliga. Jag vet inte om jag är den enda som tycker att man kan äta betydligt mycket mer av godiset i litet format? Personligen tycker jag att mini-Mariannen dessutom smakar bättre i den lilla formen.

Så, ju mindre saker (eller, ja, godis då) är, desto godare smakar det!

Det enda som inte fungerar i miniformat, det är minimajsen. Minimajs måste vara bland det äckligaste i hela världen.

2 kommentarer:

  1. Men det luriga är ju att den s.k. Mini-Pätkisen egentligen är maxi, för det är ju typ hundra vanliga Pätkis i en påse! Åtminstone jag är en sån som äter tills det är slut, oberoende om det bjuds 20 eller 200 gram.

    Annars tycker jag det är kul att man igen hittar mindre förpackningar av ett och annat. I min ungdom (senare juraperioden, nota bene) var standardstorleken för en påse chips 75 gram. Är glad att de påsarna finns att få igen, för jag äter som sagt tills det är slut och då var det lite jobbigt med de dära 200-300 grams påsarna ...

    Minimajs är en obegriplig styggelse. Kul att se på, men att äta? Nee. Lite så där som carambola (huj).

    SvaraRadera
  2. Mia - ja, det är just det som säkert är grejen bakom dehär miniversionerna av precis allt, någon lurara oss att tro att vi inte kommer att äta så mycket. Pah, säger jag.

    Och jo, jag är också den som äter allt. Allt.

    SvaraRadera