fredag 14 januari 2011

En kortis

Ja, på tal om dehär myndigheterna vi får umgås med just nu.

På FPA bad de om blankett X för att vår föräldraledighet skall godkännas. Den blanketten skall vi få av barnskyddsombudet i vår kommun. Gott så, jag bad om den blanketten av vårt barnskyddsombud för en vecka sedan. Idag ringer jag och undrar hur det står till med blanketten.

Ja, barnskyddsombudet visste liksom inte vad det handlar om för blankett, personen har aldrig hört talas om denna blankett. Personen hade kollat med FPA om de visste vad det var för en blankett jag dillar om, men, nej. De på FPA visste inte heller vad det var för en blankett.

Just nu är jag lite trött på att vara tvungen att göra allt själv samtidigt som jag finner det lite oroväckande att jag faktiskt skall veta så mycket mer om det här än vad experterna behöver veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar