söndag 23 januari 2011

Hemska saker

Malin skriver om ett kalas som barna varit på idag.

Det får skräckbilderna att passera revy för mina trötta ögon. Det finns så många saker som är så lätta att (ännu, jag vet) sitta och skaka på huvudet åt här hemma. Hemska saker som man ser barn utsättas för (eller göra av högst fri och lycklig vilja).

Listan kan göras lång:

Födelsedagskalas på McDonalds.
Födelsedagskalas på Hoplop.
Födelsedagskalas med tema.
Julklappshysteri med leksakskatalogen.
Malet kött i all mat.
Ryggliggande, skrikande, armfäktande unge i butiken.

Jag kan avslöja att den sista punkten tränade vi på redan igår. Det gick mycket bra (och då var det ändå den lille som skulle få något, eller "få och få"). Och sakta ser jag mig snällt svälja punkt efter punkt.

Vi ses på Hoplop.

4 kommentarer:

  1. Åh, vi tycker igen HopLop är ett av det roligaste som finns! Man blir själv så glad av att se barnets min lyyysa upp av glädje då han kommer till stället och då han hittar nya saker att göra där.

    Det är den bästa och mest glädjefulla underhållningen man kan ge åt sitt barn utan att man måste själv göra en massa eller försöka övertala. Kan nån berätta någon annan aktivitet som håller barnet totalt underhållet i över en timme, utan gnäll eller lust att sluta?

    Jag kan inte hitta något negativt med stället... Joo, nåh kanske bobborna, men de kommer ju från dagis och vännerna också... McDonalds däremot - ohälsosam mat, inte så mycket underhållning förutom clown och hamppare och that´s it...

    SvaraRadera
  2. Tove - det är ju just det, jag tror att Hoplop (och många andra saker som barn tycker är roliga) är - ja, just det - roliga.

    Jag är bara så totalt oförberedd på att jag en dag är en person som kommer att hänga på Hoplop.

    SvaraRadera
  3. Hoplop är sååå roooligt och det bästa är att man som "vuxen" kommer in GRATIS och får LEKA I MÅNGA TIMMAR!
    Malet kött är bäst, man kan laga kött-giraffer, kött-djungel, kött-bilar osv. Ah, himmelriket, himmelriket.

    SvaraRadera
  4. Kisimyran! Snart måste jag ju faktiskt åka till Hoplop! Ni får det att låta så roligt!

    Och, vad gäller det malda köttet så tror jag att jag får ta fram pepparkaksformarna? Hur skall jag få djungeln att smaka gott?

    SvaraRadera