onsdag 8 september 2010

Nickby goes Time Banking

Åh, detta fantastiska område - nu skall vi också inleda vår Time Banking!

(Först måste jag bara säga det, sjukhusområdet här i Nickby är alltså helt skogsmullefantastiskt! Listan över delikatesser kan göras lång, vi har allt från familjeklubbar, till filmkvällar, till bibliotek och egna grönsaksland. Det är nästan så att vi odlar våra bilar själva.)

Men, ikväll är det alltså infotillfälle om Time Banking, Ruby van der Wekken (som ni i stan kanske känner till?) kommer och berättar hur vi skall få ihop en helt egen bank.

Jag tycker idén är god (men, tycker att vi kanske redan fungerar så? I scratch, you scratch?) och tänkte delta i mötet.

Det finns bara ett litet aber i en eventuell tidsbank. Jag kan komma på tusentals tjänster jag kunde nyttja, men vad fasiken skall jag ge i utbyte?

Jag är hejdundrande bra på att baka limpa. Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar