söndag 26 september 2010

Kors i taket!

Jag har sovit ostört i sju timmar i sträck! Första gången på sju månader! Kors i taket! Nu med det samma!

Samtidigt är det första gången på sju månader jag inte sovit i samma rum som Shorty. Det var dags för den vackrare föräldern i familjen att köra sömnskola och tji fick jag. Då them boys sköter sovandet så går det som smort!

Shorty somnade snabbt, efter det sov han som en kort stock med endast tre, fyra stopp. Och de stoppen var av den allra lättaste sorten, det har tydligen bara behövts ett kort konstaterande av den av pojkarna som kan prata om att det är natt och Shorty fortsatte sova. Den lille vaknade lite för tidigt, och gick inte med på att vänta till utstakade 07:30 - främst på grund av att han skulle ha drabbats av akut andnöd på grund av all snor.

Men, så går det alltså då pojkarna sover hela natten. Under hela förmiddagen har de gnidit omkring här hemma som små, söta Hangö-kex, med ett segervisst leende på läpparna. Behöver jag tillägga att bägge somnade för dagssömn på mindre än en minut?

Såhär är det väl alltid, en annan (jag!) gör allt slitjobb och någon annan cashar in.

Men, det till trots så är jag otroligt glad (och pigg!) - det tycks fungera. Nu blir jag väl en av dem som prisar Anna Wahlgren för alla (också för dem som inte vill höra).

En god sak med att det tycks börja lossa, det är att jag eventuellt kan börja blogga om något annat i stället.

4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om er sömnskola. Vi kurade vår son när han var 4mån. Har funkat såå bra och vi sover om nätterna sen dess :) Nu e han 2år. Från en skeptiker är jag nu en som lovprisar SHN. AW själv e en annan femma ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Mia! Roligt att du har läst mina rapporter! Jag erkänner gärna att jag var väldigt skeptisk både mot metoden och AW, men nu är det (som synes) annat ljud i skällan. Gällande metoden, jag tror jag är lite skeptisk mot AW ännu, jag också.

    SvaraRadera
  3. Hurra! grattis grattis! det är så fantastiskt skönt att sova och man är så mycket trevligare som utvilad.

    SvaraRadera
  4. Peppe! Tack! Det känns naturligtvis bra, jag är lite stolt över att vi tycks få det att fungera! Jag har nästan glömt hur det är att vara utvilad och gick därför omkring igår och kände mig konstig...

    SvaraRadera