torsdag 16 september 2010

Busy i bussen

Vi har varit ute på äventyr. Äventyret krävde resa med buss (trafiken mellan Nickby och Helsingfors fungerar ypperligt dagtid, vi kan dessutom stoltsera med egen busshållplats!) - och såhär ser det ut då Shorty tar sig en tur med bussen:


Vi fick tillbringa dagen med fina Peppe
och minst lika fina Vidars Skymning. En av de stora frågorna Peppe och jag försökte lösa, det var hur vi skall få snorkråkor ur näsan (på de korta, oss själva klarar vi nog av). Frågan är olöst ännu.

4 kommentarer:

  1. riv en bit hshållspapper så att kanten blir lite ojämn, snurra/rulla till en "pinne", in en kort bit i näsan, snurra ett varv och drag ut!Fungerar förvånansvärt bra.

    SvaraRadera
  2. Anna! Strålande! Jag har haft lite obehag för att peta upp grejer i näsan på Shorty (jag gör alltså inte det) - men, det här låter som något jag skall prova. Tack!

    SvaraRadera
  3. ..och snart har man så stora barn att de obehagliga snorkråkorna "försvinner" helt av sig själva...slurp.

    SvaraRadera
  4. Johanna, stop! Den dagen den här korta versionen börjar äta kråkor, då får jag ta till den beprövade finlandssvenska metoden och tejpa fast honom.

    SvaraRadera