fredag 17 september 2010

Att ösa beröm över någon / något

Det blev prat om det här om dagen. Hur svårt det är, eller tycks vara, att ösa beröm över någon / något. Jag har själv dragits med ett mystiskt "det här vill jag helst behålla för mig själv, om det är bra-drag", men tack och lov har det mesta av det gått bort (ja, man kan ju inte vara helt färdig ännu?).

Så, jag tänkte ösa beröm över bra saker här nu också.

Söker du en bra, för att inte säga en fantastisk frisör i Helsingfors? Gå till Tuomas på Espace på Roban. Han är fantastisk, och bjuder dig på ett glas vin om du är trött (och snäll). Att jag ser ut som en kratta i håret de flesta dagarna, det är inte Tuomas fel.

Vill du äta fantastisk (och dyr) mat i Helsingfors? Gå till Farang.

För att berömma mig själv, vill jag bara konstatera att jag lyckades tota ihop en blåbärspaj igår, en paj som var så god att det tårades i ögonen (på ett bra sätt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar