tisdag 10 januari 2012

Mitt flickrum

En FB-statusuppdatering fick mig plötsligt att dra mig till minnes vilka planscher jag hade på väggarna i mitt flickrum på de glada årtionden då jag var barn.

I och med att det här att blogga och ta digitala foton inte var så väldigt inne på den tiden, så får ni stå ut med att jag bara berättar vilka planscher som etsat sig fast i mitt minne.

Den första planschen som gjorde entre, det var en gigantisk en. En jättebild, klassikern på Elvis iklädd vit kostymmundering och polisonger - just före döden.

Den andra, den förevisade en ytterst hårig Paul Stanley med mycket bar överkropp och oerhört plutande och "erotiska" läppar.

Äh. Jag inser min egen ålderdom och förstår att många måste ta till google för att veta vad jag dillar om.

Mommo säger over and out - före det skall hon bara säga att hon egentligen var hästflicka redan som liten. Hon har ingen aning om hur planscherna hamnade på hennes väggar.

3 kommentarer:

  1. Jag hade en helkroppsplansch i lite mera än naturlig storlek på Jim Morrison i läderbyxor... ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahha. Jag hade en som man kunde vända efter behov. På ena sidan Olivia NJ och andra John T.
    Sedan då planscher med djur försvann stegade biler med Duran Duren in och då speciellt Simon. Ah du underbara ungdomstid.."gulp"

    SvaraRadera
  3. AAhhahha!

    Ni andra har ju lite stil. Själv hade jag OKEJs Carolaplanch. Kom det killar på besök vände jag på den för där fanns Kiss. Som jag egentligen inte gillade alls.

    Och så hade jag en bild på Matti Nykänen!

    SvaraRadera