onsdag 2 november 2011

Vår lille Rainman

Ni kommer ihåg att jag berättade om den lilles fetischer? Det inlägget är för övrigt oerhört populärt hemma hos oss, alla fetischer (med bild och allt!) på en och samma sida.

Vi kan fylla på den listan nu. Jag var över till dagiset för ett utvecklingssamtal igår. Allt är mer än frid och fröjd, allt går bra, alla är nöjda.

Som tilläggsinformation fick jag höra att den lille, på ett mer eller mindre Rainmanaktigt sätt (min tolkning) fastnat för pyssel med hamapärlor (de lär kallas så, jag hade aldrig hört talas om dem tidigare). Och det är blott och enbart de ljusröda pärlorna som duger.


Mitt stolta modershjärta, ni kan bara tänka er.

6 kommentarer:

  1. Hamapärlor är bäst ju! :D

    SvaraRadera
  2. Emzi - jag tror dig och den lille håller med. Jag har inte ens rört vid en pärla som denna.

    SvaraRadera
  3. Aldrig hört ordet hamapärlor. Minns att det skulle ha funnits ett mer barnvänligt ord på min tid, dock inte så barnvänligt att det skulle ha fastnat i min hjärna. Storebror prövade för ett tag sedan men satt mer och grävde med handen i burken och strödde ut dem fritt över bord och stolar...

    SvaraRadera
  4. Anna - det är helt obruten mark för mig också. Jag märker att jag säger fel hela tiden. Kallar dem för hamas-pärlor.

    SvaraRadera
  5. Indianpärlor kallar vi det...och de är bäst! (Såvida de inte ligger utspridda på golvet...då är de sämst)

    SvaraRadera
  6. Mia - ja, drömmen är ju en liten lintott som sitter vackert vid köksbordet och pillrar med pärlorna. Jag är rätt säkert på att den riktiga bilden är en helt annan.

    SvaraRadera