torsdag 24 november 2011

Genansen, genansen

Ok. Nu får ni lov att inte krevera. Om ni kreverar, så lär ni göra det av ett skratt och det är väl kul att gå hädan då man är riktigt glad?

I alla fall. Jag måste erkänna en sak. Jag har en klippbok som handlar om mig själv. Åh, så jag önskade att jag kunde säga att det är min mamma eller någon annan kär släkting som klippt och knåpat, men, så är det inte.

Jag har, med egen hand, byggt på en bok som handlar om mig.

Hur pinsamt är det egentligen, på en skala 1-10? Vem har jag tänkt skall läsa den boken? Det är ju - är jag alldeles övertygad om - ett straff värre än en länga med flyktigt bekantas diaserie från semestern till Kanaljeholmarna. Uh. Skammens bleka rodnad.

Orsaken till att jag drämmer upp kalla fakta om klippboken just idag, det är att det blir lite knepigt att hålla mig ajour med alla klipp om mig själv, det i och med de två egna tidningarna...

I dagens upplaga av ÖN finns jag på sidan 2, 14, 15 och 24.

4 kommentarer:

  1. Super bra ide!! Fortsätt med det! Mamma samlade i tiderna alla tidningsurklipp tiden då jag spelade pingis. och oj så det är roligt idag att läsa. Ungarna har också tyckts skoj att se mamma som ung. Jag började dessutom skriva färdigt om min barndom i "mormor/farmor berättar" böckerna. Fast jag inga barnbarn ens har :) Men räknade ut att sen den dag då jag ev. har barnbarn kanske jag inte kommer ihåg allt så bäst skriva nu då minns. 3 mormor och en farmor bok håller jag på med. 2 äldsta barnen har ju en annorlunda mamma/pappa historia än vad de 2 yngsta har. Och samlat på foton från jag var liten som jag sedan satt i boken. Och får jag inga barnbarn så är det ju ändå ett minne åt mina barn sen när jag är borta / Carola

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi har gjort en enkätundersökning till vår kandidatuppsats som riktar sig till föräldrar med barn under 10 år. Vi undersöker barns påverkan på föräldrarnas beslutsprocess i mataffärer. Vi vore enormt tacksamma för ert deltagande. Tusen tack på förhand!

    https://survey.mamut.com/s?s=23273

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vi skriver en kandidatuppsats med syfte att undersöka barns (under 10 år) inflytande på beslutsprocessen i en livsmedelsaffär. Vi skulle vara otroligt tacksamma om ni hade lust att svara på denna. Tusen tack i förväg!

    http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=wtgcfeh150htta2996670

    SvaraRadera
  4. Det är inte alls pinsamt. Ditt barn kommer att älska den om några år! Om det vore så väl att det fanns material till en klippbok om mig, skulle jag genast fixa en :)

    SvaraRadera