onsdag 24 november 2010

Den lugna tiden som hemmamamma

Illusionen av att det är lugnt, skönt, fridfullt och tomt i kalendern som hemmamamma. Det måste vara en myt. Det är en myt i mitt hemmamammande i alla fall.

De senaste dagarna, som annars också är lite tungrodda i och med min och Shortys delade förkylning, innehåller helt plötsligt tv-framträdanden (som jag var snäll nog att skicka vidare), jobbsaker (alltså det där riktiga jobbet) och skriverier (både på planeringsstadiet och fastslagna).

Jag hinner inte alls planera utstyrsel för bloggalan som jag märker att alla andra gör. Jag kan lugnt meddela att jag antingen kommer i något jag hittat på loppis eller i något jag ärvt av min svärmor.

3 kommentarer:

  1. Ja att det skulle vara lugnt att vara hemmamamma det är nog blott en illusion. Slavarbete känns som en korrekt beskrivning vissa dagar. Extra jobbigt denhär årstiden också då alla skall klä sig i sina astronautdräkter innan man kan sticka nästippen utanför dörren.

    Då jag nu är inne på den positiva linjen idag (smalj) så undrar jag om man får ge konstruktiv kritik för bloggalan? Som i sig är en mycket trevlig idé. Om det blir en sån nästa år tycker jag man kunde lägga till en kategori för hobby/kreativa bloggar. Dit skulle bloggar för handjorda kort, scrapsidor, virkade saker m.m. passa. Bakom de bloggarna ligger det massor med arbete. Först måste man skapa något innan man kan fota det och lägga ut det på bloggen. Sen sprids det ju många bra idéer och inspiration den vägen.

    Dethär blev långt :)

    SvaraRadera
  2. Ser mycket fram emot antologin!

    SvaraRadera
  3. EVV - ja, det där med att klä på utekläder på människor som är under en meter långa - det är inte lätt. Att klä handskar på kortisar, det är ett svårare jobb än att medla mellan Syd- och Nordkorea.

    Och tack för feedbacken på bloggpriset, jag skall framföra idén (som jag tycker är bra) till arrangörerna!

    Anne - jo, det gör jag också! Det är så fina skribenter som skriver (och nu är det inte mig själv jag tänker på).

    SvaraRadera