måndag 29 november 2010

Dag 02

Dag 02 - Min första kärlek

Min första kärlek hette Kaitsu. Han bodde i granntrappan i ett höghus på Vasaesplanaden i, ja, Vasa.

Man kan lugnt säga att jag var den mer intresserade och den mer aktiva. Det var alltid jag som fick hitta på saker att göra tillsammans, det var alltid jag som hämtade ut Kaitsu för roliga upptåg.

Jag tror att min frenesi gjorde Kaitsu lite rädd. Det gick så långt att han slutade öppna dörren då jag ringde på. Det var i och för sig inget hinder, en gång klättrade jag upp för brandstegen för att hämta honom. Kaitsu bodde på tredje våningen.

Brandstegsincidenten innebar slutet på vår kärlekshistoria. Min styvfar fick se mig hänga i stegen och resultatet var en hemarrest på två veckor. Det inser ju alla att Kaitsu hann hitta den sanna kärleken innan jag blev utsläppt.

Allt går så snabbt då man är fyra år.

2 kommentarer:

  1. Du tycks vara en kvinna som vet vad hon vill ha, och gör allt för att få det :)

    SvaraRadera
  2. Hanna - nå jo. Till saken hör att jag själv upplever att jag sällan får som jag vill. Till en början. Men, tack vare en rätt genuin tro på att det skall ordna sig på sätt eller annat, så har det blivit ganska bra, om jag får säga det själv.

    SvaraRadera