onsdag 25 april 2012

Road rage

Inte speciellt grön sitter jag i morgontrafiken, för en gångs skull på väg mot republikens huvudstad då jag än en gång konstaterar det. Människor beter sig som svin bakom ratten.

Helt fullvuxna människor, på något vis vettiga - de har ju fått körkort på någon vänster - beter sig som vettvillingar. Det handlar om allt från att köra i fel fil för att komma längst fram i kön, att köra riktigt fast i rumpan på den som kör framför - muttrandes, så att den som kör framför säkert skall se att man anser att det är en idiot man har att göra med, till galna girningar mitt framför bilen man kör om.

Samtligt kryddat med hälsningar som kan framföras med blotta fingret.

Jag har sagt det förut och upprepar det gärna, om dessa blådårar i trafiken, jag brukar med glädje se framför mig hur stressen får dem att köra rakt in i följande hjärtattack och propp.

1 kommentar:

  1. Jag saknar verkligen ett tv-program som skulle ta upp hur man beter sig i trafiken. Lite rondellvett, omkörningsvett, att kunna blinka i korsningar mm.
    Skulle kunna vara korta snuttar som upplysning, som då jag var liten denna hand som knäppte och så ur den öppna handen kom en låga(någon som vet vad jag svamlar om ;) )

    SvaraRadera