fredag 10 juni 2011

Inledande samtal

Nu har vi fått besked om dagis som den lille skall gå på. Trots all min ångest kring hela den affären, så är det roligt att den lille landar en plats på just det dagis vi önskade.

Inkommande måndag skall vi ha ett första inledande samtal med föreståndarinnan på dagiset, och vad i all sin dar är det jag måste komma ihåg att fråga, kolla och dubbelchecka?

Ni som lagt era barn i tryggt förvar över dagarna, vad är det som är så viktigt att jag absolut inte får glömma att ta upp det?

2 kommentarer:

  1. Jag tror det ordnar sig bara med att gå dit. Har ni några speciella "egenheter" (typ allergier, livåskådningsrelaterade åsikter om deltagande i avvikande verksamhet, tankar om tupplurar?) kan man kanske ta upp det, annars vet jag inte.

    Minns faktiskt inte ens vad som sades när vi besökte dagis på förhand, tror de mest berättade om dagsrutiner och sånt. Du säger "första inledande samtal", ska ni dit flera gånger?

    SvaraRadera
  2. Du kan börja med att ta det lugnt. Han ska börja dagis, inte skickas på en rymdfärd i fem år. Allt du inte kommer på eller ihåg att fråga nu kan du fråga nästa gång, eller vilken dag som helst när du för/hämtar honom. Och så länge du själv är öppet och positivt inställt till dagis kommer också den lille att vara det:) Det kommer att gå bra! Hälsningar från en mammma vars ettåring också ska börja dagis till hösten

    SvaraRadera