söndag 5 juni 2011

Fira flaggan

Ni kommer ihåg löftet, överrenskommelsen vi har? Den som innebär att jag skall iklä mig joggingskorna och faktiskt ta mig ut på tre rundor i veckan?

Först de glada nyheterna; den här veckan har jag faktiskt (tro det eller ej) varit ute och sprungit tre gånger. Inga långa rundor (se förklaring under dåliga nyheter), men rundor i alla fall.

Dåliga nyheter: två av tre rundor har varit riktiga skitrundor. Utan att gå in på några detaljer, så kanske ni kommer ihåg att jag senaste sommar under en del av mina rundor drabbades av akut behov av att göra stora tvåan? Well, the problem is back.

(Uh. VArför berättar jag sådana här saker?)

7 kommentarer:

  1. Men då är det väl bara att packa med lite papper i fickan så kan du efter buskbesök fortsätta friare,lättare och snabbare! :)
    Hos mig är det överlopps vätska som tydligen vill ur kroppen då jag springer. ;) Var och en med sitt!

    SvaraRadera
  2. Haha! När jag började jogga för ett drygt år sen hade jag samma problem. Fast det satt lyckligtvis igång först när jag kom hem, inte medan jag sprang. Men sen satt jag hela resten av dagen på tuppen. Gick över efter ca 5 joggingrundor!

    SvaraRadera
  3. Hoppeligen har ni nå fina skogspartier där så du kan hoppa in i nån buske :)

    SvaraRadera
  4. Oj nej! Du kan ju låna en blöja av shorty? blir snyggt under trikåerna! Hur går det att löpa och lchfa? tar orket slut, eller funkar du helt som vanligt?

    SvaraRadera
  5. Hurra för att du sprungit! Mindre hurrar jag över problemet, jag hade också samma probs för ett år sedan då jag började springa aktivt. Det hände mer än en gång att jag fick rusa in på närmaste ABC bensis med panik i ögonen och skinkorna hårt ihopknipna...

    SvaraRadera
  6. Åh, ni är så fina. Tack för pepp! Jag lovar packa papper i byxorna (i fickan, red. anm.) och fortsätta springa och innerligt hoppas att detta dilemma går över. Det är nämligen otroligt svårt att koncentrera sig på att löpa då stora hemligheten knackar på och vill ut.

    Fua - jag har smått slarvat bort min lchf, och jag tror att det faktiskt påverkar åt det sämre hållet. Jag blir lätt illamående av kolhydrater för tillfället och det gör inte saken bättre.

    SvaraRadera
  7. Jag har precis samma problem. Oftast funkar det tills jag stannar (vilket ger ytterligare en anledning att fortsätta springa!) men ibland är skogen en underbar räddning. Så ja - papper i fickan är enda räddningen. Men - vitmossa funkar också jättebra om papper har glömts.

    SvaraRadera