onsdag 25 maj 2011

Joggingtur nummer 1 - samt några frågor

Jag kan rapportera att jag var ute på veckans första joggingtur igår. Den sedvanliga korta rundan på ca. fyra kilometer. Det korn av glädje som gick att finna i rundan, det var att det nog känns lättare för var gång. Säsongens lättaste runda hittills (och det saknas bara sex kilometer till delmål ett...).

Så några frågor till er andra som joggar;

Springer ni alltid samma rundor? Hur vet ni den exakta längden på den rundor ni springer?

Jag har fortfarande inte investerat i någon gadget som skulle hjälpa mig på traven, därför är jag alltid lite flytande då det gäller längd och sådant.

6 kommentarer:

  1. Jo jag har några favoritrundor, gillar det där att veta exakt vad som kommer bakom nästa krök. Jag har RunKeeper på min telefon, så jag har telefonen med, den visar hur långt och hur hårt jag sprungit, helt skoj.

    Du har rätt i att det blir både roligare och lättare för varje gång. Och så känner man sig så mycket gladare och med ens så mycket smalare och snyggare. Ja allt på en gång. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett par tre rundor som jag varierar mellan. Jag har gps på telefonen som jag mätt sträckan med någon gång, sen kör jag utan. När vi bodde på annan ort körde jag med att mäta sträckan på www.eniro.fi.

    SvaraRadera
  3. Jag har några variationer på samma runda, men jag springer nog med fiilisen för det mesta. Jag har en suunto med gps, men mäter oftast min runda på iform.se/routes. Gillar mest att springa på sand, så 2km av min lenkki är given, resten freestylear jag.

    SvaraRadera
  4. Jag kör nästan alltid samma runda. Fast ibland addar jag en ö (vanligtvis Munkholmen) till rundan för att en ska bli tre kilometer längre.

    SvaraRadera
  5. Jag springer alltid samma sträcka, oftast flera varv runt samma sjö så att jag inte skall bli så trött att jag inte orkar tillbaka hem.

    SvaraRadera
  6. I Sverige finns det nån joggingsida där man kan punkta in sina rundor på detaljerade kartor och få längden och man kan föra träningsdagbok (tid på runda A t.ex.) Jag som inte joggar tänkte nyttja den för att mäta mina promenadrundor, men gick ut istället ;-) Det kanske finns någon sådan med finska kartor?

    SvaraRadera