torsdag 26 maj 2011

Den blivande basisten


I intervjuer gjorda med storheter, skådisar, basister och sådant ser man ofta frågan "hur kommer du att reagera om barnet vill följa dina professionella fotspår?".

Jag brukar säga att jag önskar att Shorty skall bli framgångsrik tennisspelare. En pengastinn match nu och då, lite reklampengar och liten skaderisk. Låter väl som ett yrke som borde trygga mammas pension?

Jag brukar också säga att jag inte önskar se Shorty som hockeyspelare på liganivå. Det innebär alltid att man har en skönhetsmiss från antingen Borgå eller Åbo hängande i knutarna (om Shorty väljer att gå hetero, det kan jag ju inte veta än).

Det här är exempel på skämt som kan landa väldigt fel på sandlådskanten.

1 kommentar:

  1. Micaela! Vilken fin artikel på dagens Sipoon Sanomat!! Hela denna härlighet har jag ju missat. Kommer du ihåg ännu var vi bor? Kom förbi nån dag!! Vi har ju yngsta sonen 2.5 år så kanske killarna vill leka :)? Jag blev så glad för er!! Kramar och hälsningar, Carola (Emmas mamma. kattskötaren u remember??) :)

    SvaraRadera