söndag 29 maj 2011

Hur man tolkar sovmorgon

Den lilles biologiska klocka fungerar ypperligt. Också denna morgon vaknade han klockan 0500, sharp.

Min sovmorgon, jag kan rapportera att jag alldeles nyss slagit upp mina gröna. Då jag väl masar mig ur säng får jag höra att den lille just slocknat.

Så, nu firar resten av familjen sin tolkning av sovmorgon - och medveten om att dagen kan bli lite hipp som happ - så låter jag dem gladeligen sova.

Jag kan passa på att rapportera att grönsakslandet nu är igång (herrejösses, detta ÄR en spännande blogg). Nu väntar jag på att få sätta i mig följande; rucola, spenat, romainesallad, rödbetor, morötter, lök, bondbönor och squash. Omnom.

Ok, nu är den här bloggen så tråkig och pretto (som jag skrev på FB igår, det är stor risk att man blir äckelpretto då man vaknar klockan fem, man hinner med så otroligt mycket hushållssysslor i arla morgonstund) att jag inte ens själv orkar läsa.

Jag lovar, senast i morgon skall jag kamma håret och åka på äventyr till stan. Senast där måste jag väl göra något som inte handlar om barn eller grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar