onsdag 9 april 2014

Alltid kliar det någonstans

Daghemmet tampas med en invasion av hårlöss - och så fort jag får meddelande om att kolla barnet extra noga i kväll, så börjar det klia.

Det är samma sak då jag hör att någon i de närmare kretsarna drabbats av magsjuka - jag börjar omedelbart må illa.

Nåja, under tiden vi väntar på att lusen ska bosätta sig i våra hår kan jag konstatera att det är stort och smått som gäller. Vi bokade våra flyg till och från Kina i går. Det vänder sig, på ett bra sätt i magen, då man tänker på det. Att vi bokar resan dit för tre personer och bokar en resa hem för fyra (förutsatt att allt går som det ska). Jag blundar lite för den där tanken på hur svettiga, trötta och eventuellt lite spända vi kommer att vara då vi inleder vår hemresa.

Samtidigt har vi lämnat ett förslag till våra guider och medhjälpare i Kina om reseplan. Det är en del man måste bestämma redan innan man är på plats. Till exempel vilka platser man vill besöka och då handlar det inte bara om shoppingmöjligheter och nöjesfält. Det handlar mer om vilka platser förknippade med barnets historia vi vill besöka. Och det skulle vara en sak att göra en plan om det bara var vi och det nya barnet som var på denna resa, men vi har också liten, storebror, med oss och jag grubblar väldigt mycket på det här. Vad vi kan och ska visa honom, vad som kan vara sådant som är för stort för en fyraårings hjärna och hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar