onsdag 6 februari 2013

Så mycket sömn det ryms i en natt

Med dumt huvud får kroppen lida, som tidigare konstaterat.

Vet nu vad en förkylning som är lite värre än den vanliga kallas? Manflu. Jag tror jag har en släng av den nu.

Men, det var inte det jag skulle skriva om. Jag skulle bara konstatera att jag är rätt dum. Varför går man inte och lägger sig klockan 21.15 varje kväll?* Det ser ju redan för saligt ut då väckarklockan meddelar att man får sova nästan nio timmar, redan det gör att man känner sig utvilad och harmonisk.

Den lille sov också en lång natt, ni som läst om hans mardrömmar vet att uppskatta följande. Den lille satte sig upp mitt i natten och meddelade att han drömt. En glad dröm! En dröm som handlade om bollar.

Så lade han sig ner och fortsatte sova.

Man borde ta natt så här tidigt alla kvällar.

*Svaret på frågan? För att man inte hinner helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar