fredag 22 februari 2013

Bassängpolisen

Ja, vi drog iväg på sportlov. Har varit på två olika span, så på det sättet tror de helt om oss på dagiset...

Men, i alla fall, måste erkänna att jag är en bassängpolis av rang. I synnerhet då jag simmar så där på riktigt. Jag blir tvärarg på folk som simmar åt fel håll, blir galen på folk som går i rad i spåret, får fel i huvudet av vuxna som låter sina barn träna hopp och dyk in bland konditionssimmarna. Ja, suck.

Krydda gärna min ilska med damer och herrar som dyker ner i svallet fullkomligt nedsölade med parfym, smink och hårlack och grejer.

Annars var det fint.

2 kommentarer:

  1. måste ännu krydda med de där som står under duschen och rakar könshåren. Härrigud det kan väl ändå skötas hemma?!

    SvaraRadera
  2. Lissu, uj! Ujujuj. Måste erkänna att jag aldrig - tack och lov! - har stött på just det där. Usch.

    SvaraRadera