torsdag 28 oktober 2010

En vaken romantiker

Jag skall passa på att uppdatera angående den lille romantikern då han sover.

Sömnskolan, som inleddes så fint, som fungerade så fint - den är lite i flis just nu. Shorty vaknar några gånger per natt igen, åtminstone en gång riktigt ordentligt. Jag har fått honom att hållas kvar i sängen (det är enkelt, jag lyfter inte upp honom), men har syndat genom att fylla på honom med en flaska mjölk.

Skammens bleka rodnad.

Shorty - Sömnskola, 6-0.

Jag som just hade vant mig vid att sova hela nätter.

4 kommentarer:

  1. Om Shorty brukat klara nätterna utan mjölk och inatt krävt en flaska, tycker jag inte att det är att synda, utan att se till hans bästa! Vi försöker göra skillnad om sonen bara okynnesvaknar (ingen åtgärd alt hjälp att hitta nappen) eller faktiskt är hungrig.

    SvaraRadera
  2. Anonym, tack för din kommentar! Precis så har jag också tänkt (det lilla jag kan tänka på natten)!

    SvaraRadera
  3. Här brukar vi använda sonen som väckarklocka. Allt som oftast pinglar (nåja, ropar) den redan klockan 06:15. Förstås var det så att den morgon sambon skulle starta hemifrån i god tid vaknade den automatiska väckarklockan en timme senare än vanligt.

    Duktig son! Stressad sambo...

    SvaraRadera
  4. Höperöt, Shorty fungerar rätt bra som klocka han också. Men, skulle man vakna till den, så får man nog lite brådis. Shorty vaknar sisådär kl. 7.45...

    SvaraRadera