fredag 29 oktober 2010

Att dyka in i garderoben

I bloggvärlden pågår en klädutmaning, en utmaning som för mig egentligen är lätt att haka på. Jag shoppar otroligt sällan. I synnerhet kläder. Många plagg i min garderob härstammar från allt från fyrtiotalet (ja, 1940-talet) och allt efter det.

Det som egentligen är problemet i min garderob är de otroligt varierande storlekarna på kläder. Jag vet inte hur många plagg som väntar på att jag skall rymmas i dem igen, en del kläder kunde jag använda som tält på min följande vandring. Jag har alltså inte varit berusad (alla gånger) då jag köpt mina plagg, men, jag har under ett par års tid tänjt på min viktkurva. Sisådär plusminus 15 kilo.

Nåväl, jag satsar på att återanvända alla kläder som sitter och hoppas på att kunna nyttja de mindre storlekarna så småningom.

Ett bra initiativ, förresten.


Shorty håller sig fortfarande till farmor Sagas negligé, daterad just ett tidigt fyrtiotal.

2 kommentarer:

  1. Jihuu, Shorty har kanske insett att det troligtvis är lättare att leva som flicka??
    Puss på Er, Ha en Skön Helg!

    SvaraRadera
  2. Johanna - ja, förutom att klä sig i negligé, så uppskattar han stort mina behån. Han är fin. Trevlig helg, puss på dig!

    SvaraRadera