onsdag 25 augusti 2010

Det är farligt att vara hemmamamma

Man blir lätt urinerad (som liten kunde jag inte se skillnaden mellan urinerad och ruinerad).

Att vara hemmamamma på landet (Nickby ÄR landet) är ännu farligare.

Det är liksom bäddat för seriöst shoppande på nätet. Jag? Oh, yes. Förr nöjde jag mig med det "normala", köpte mina böcker via Adlibris, med andra ord. Men, nu i och med Shortys ankomst har det blivit en seriös (och dyr) sport. Jag har lyckats lura i mig själv det enkla "det är ju så mycket mer behändigt än att hänga i omklädningsbåset med Shorty" - som om han skulle hänga i bås?

Nu vill jag dock prisa en av nätaffärerna. Brandos.fi - and all them shoes. Superb service. Jag lyckades (eller min dator för att vara mer exakt) sjabbla isär en beställning innan jag hann betala den med kreditkortet (de skeppar hem skorna gratis om man betalar direkt). Varpå Brandos skickade ett mail och sade att de bjuder på postavgifterna. Hyggligt. Då skorna väl anlände, var de av fel storlek. Skorna passade dock Shorty perfekt och vi behövde dem pronto, så vi tog dem i användning. Jag meddelade dock Brandos att någon annan kommer att få skor i fel storlek (det var olika storlek angiven på lådan än på själva skon) - men, att vi gärna behåller de vi fick.

Som svar på detta fick jag ett tack-mail (redan det gör att en hemmamamma blir rörd), samt ett presentkort på 20€ (då rann tårarna redan) för att jag var så hygglig och meddelade dem att de gjort ett misstag.

Det är vad jag kallar god service. Brandos rekommenderas varmt.

Nu skall jag shoppa skor. Som definitivt kommer att kosta mer än 20€ - fortsatt urinering alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar