onsdag 29 april 2015

Dagens Martha

Jag har haft gruvligt dåligt samvete en längre tid. Jag och min familj har varit i total otakt i fråga om maten och det har lett till att vi kastat bort en del mat. Och det vet ni, det skär i min kropp.

Har analyserat ner orsakerna till vårt dåliga beteende och landat på följande. Det blir hackigt då en del av familjen äter hemma om dagarna och båda de fullvuxna handlar mat omlott och omedvetna om varandras inköp, helt plötsligt har vi sex paprikor men ingen mjölk, ni kanske vet. Den största boven, det var ett stökigt och - måste erkännas smutsigt kylskåp. Hur många burkar med lite slattar och annat konstigt gömmer sig inte i ett kylskåp?

Nu är kylskåpet så grundligt städat att man kan kalla det en renovering. Och jo, det är mycket lättare att hålla reda på vad som finns och vad som måste köpas i ett rent kylskåp.

Då jag nu är inne på det, två handyman-tips. Jag späder ut diskmedel i en sprayflaska som jag har stående på diskbordet. Sen samlar jag på de små tomataskarna, de i paff. Dem har jag alltid framme för att slänga biorosk i då jag gör mat. Behändigt.

Så, den hundraåriga mommon avslutar sin rapport här.

1 kommentar:

  1. Ett tips till: om de vuxna i familjen har Andrioidtelefoner så är appen Out of Milk min nya favvis. Det finns säkert motsvarande för andra (smart)telefoner. Förutom att göra shoppinglista för sig själv så kan man göra en "finns hemma"-lista och dela listorna med varandra. Jag har hittills bara testat shoppinglistan och att skicka den, men det borde gå med "finns hemma"-listan också.

    SvaraRadera