tisdag 8 januari 2013

Efterlysningen

Framför mig ser jag soliga vinterdagar och en familj, med rosiga kinder, ute i skidspåret. Solsken i blick och en air av riktigt friluftsliv. Alla är glada, lyckliga och harmoniska. Löftet om varm kakao med vispgrädde och ostmacka och ja,

det enda som saknas i bilden är ett par skidor, ett helt skidset de facto, som skulle passa den lille.

Så, detta är en efterlysning, en förfrågan. Finns det någon i trakterna av Nickby som sitter på ett skidkit innehållande skidor (100 cm), stavar (75/80 cm) och pjäxor (eller vad de nu heter, storlek 26)?

Om svaret är ja, så är jag intresserad. Sitter du på ett kit du vill bli av med, för stunden eller permanent, så får du gärna skicka ett mail eller skriva svar i kommentarsfältet. Tack!

Och sluta skratta, jag vet att bilden jag beskriver överst är långt, mycket långt från sanningen. I synnerhet då det gäller modern i familjen.

2 kommentarer:

  1. I Borgå finns borde det finnas en "sport-divare". Vi har skaffat våra från Sporttidivari på Tavastvägen i Hfors. Rekommenderar varmt dessa "divare" så länge barnen växer. Skidorna och pjäxorna brukar vara som nya och kosta en struntsumma.
    Yllesockan

    SvaraRadera
  2. Kolla Sipoon kirppis på Facebook! Har precis ett minne att någon skulle ha lagt ut där! Själv införskaffade jag åt Atte först denna vinter skidor och det är sådanadär "leksaks" som man har egna skorna fastbundna... Herrn har aldrig varit intresserad av att skida men tänkte nu försöka lura ifall det skulle lyckas.. Behövs ju lite träning inför Vargspåret i mars ;) Hoppas du hittar! Kram/Carola

    SvaraRadera