måndag 12 december 2011

Gubben dråsar in genom skorsten

Inte för att det händer så många gånger om dagen, men jag får ju frågan "vad vill du ha i julklapp?", och har hittills tyckt att det är en svår fråga att besvara.

Fred. Mat åt alla människor på jorden. Vänlighet. Kärlek.

Jojo, säger alla. Och frågar vad jag önskar mig som går att lägga i presentpapper.

Nu har jag hittat svaret på frågan (och samtidigt konstaterandet "jo, jag är gammal"). Om någon, mot förmodan, vill ge mig en julklapp, så önskar jag mig ett par yllesockor. Jag drar storlek 38.

Du då? Finns det något du verkligen önskar dig i julklapp?

1 kommentar:

  1. Det låter lite Dumbledore-skt det där med yllesockor :-)

    Något som går att slå in? Hm. Böcker är sällan fel, men annars inte så mycket prylar. En av de bästa presenter jag nånsin fått var när ett gäng kompisar salade till en helkroppsmassage med aromterapi åt mig. Ljuvligt. Sånt, eller spa eller liknande skulle jag gilla. En såndär "skäm nu bort dig helt fullkomligt alldeles själv"-present. Usch så jag låter självisk, men det är så skönt med avslappningspresenter :-)

    SvaraRadera