fredag 14 oktober 2011

Frivillig, förening och talko

Jag vet att jag sagt det tidigare, men jag ger det en omgång till.

Vad är det med folk?

Tänk förening, folk samlas kring en fantastisk hobby. Då det ordnas tillställningar som kräver talkoanda - tyst som på den där berömda fabriken, bortsett från en handfull som alltid är med och donar.

Då det, för en gångs skull, betalas ut understöd och trevliga grejer, då dyker de där upp, som inte deltar i det där jag tidigare nämnde. Också de blir understödda, klart det, det är de gemensamma reglerna som gäller. Vissa understöd delas ut under vissa premisser - samma reger för alla, fortfarande.

Vem surar?

Den som inget gör och ändå får. Men, den vill få utan de regler som gäller för alla andra.

Suck.

Det är nästan så att jag kunde börja sura själv, men jag ids inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar