torsdag 7 april 2016

Carpe nu det där effin' Diem

Vår. Kanske lite försiktig vår där ute.

I många år har jag tänkt på det, att jag verkligen ska njuta av varje litet nytt "vår" som dyker upp. Den första doften av blöt sand, den första vindpust som inte kommer försedd med istappar, den första skymten av grönt på en kvist.

Hur det har gått?

Dåligt.

Swisch säger det bara så står jag där vid det som ser ut som en ny årstid, försiktig sommar och tänker att det var den våren det och inte registrerade jag nu så mycket av den i år heller. Så, jag bestämmer mig för samma förhållningssätt till sommaren. Den första på riktigt varma vindpusten, den där kvällen och natten då det på riktigt är ljust dygnet runt, dagen då blomsterdoft är den enda doft jag känner.

Och så ett jäkla swisch igen och ett nytt trappsteg eller stup och byte av sida i kalendern.

Erkännas ska, det stora vemodet rullar in redan vid midsommar. Vilket är helt jäkla knas i och med att jag brukar jobba i veckor ännu efter midsommar... Vid midsommar säger känslorna, inte så mycket huvudet, att det var den sommaren det.

Ni märker. Jag borde verkligen ta och carpe det där diemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar