fredag 9 maj 2014

Greetings from China

Ni ska inte gå på det tricket, jag är så alls inte i Kina. Jag är väldigt mycket på jobb i stället.

Det jag ser framför mig inne i mitt huvud, det är bara tusentals lösa trådar som hänger i luften. Trådarna är så många att jag inte riktigt kan hålla reda på dem.

Trådarna har väldigt lite att göra med Kina, de har mer med jobb att göra. Det jag ser framför mig på riktigt, det är hundratals flyttlådor och en massa bråte. Borgåbladet flyttar och gör det i morgon.

Jag sitter och gratulerar mig själv för fantastisk och optimal tidsplanering. Och tröstar mig samtidigt med att Kinaresan nu inte är något vi själv helt och hållet kunna bestämma datum för.

Men, jag är alltså på jobb, inte i Kina. Ska packa det sista för att kunna flytta hela helgen.

Vardagliga saker:

Fast jag är så lite en socialdemokrat man bara kan vara, är jag lite sur för att Jutta Urpilainen inte fick fortsatt förtroende. Det seglade upp en äldre herreman, "fackpampen" och visst fasiken ska han vara partiledare. Suck, suck.

Så är jag trött på en del nya ord, mommon i mig gnäller över följande ord: legendaren (vad hände med legenden?) och besparing (INbesparing).

Sådant, nu ska jag packa lite igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar