fredag 21 mars 2014

Hur tänker man här?

För den som bor i Finland är Smoukahontas väl bekant? Jag har sett videon där kvinnan talar olika tungomål och förstår så mycket att hon är en gigantisk framgång just nu.

Jag tycker att det är hur roligt som helst att det går bra för denna Smoukahontas, det som spelar på mina inre strängar, det är det Askungeaktiga i historien, den unga kvinnan kommer från ingenstans, besitter en och flera talanger och är ni på väg till the big U, S and A och ja, hon kan bli hur stor som helst.

Vi var inne på det tidigare, det här med att kunna glädja sig över andras framgångar - och det här kan väl fungera som ett test - är man glad eller inte?

Jag är glad, jag hoppas att Smoukahontas fortsatt ska kunna förverkliga sina talanger och drömmar.

Det som, ja kanske förbryllar mig lite, det är politiken. Eller hur politiker resonerar då stjärnor som Smoukahontas seglar upp.


I tidningen Me Naiset avslöjar Smoukahontas att hon redan blivit ombedd att ställa upp i EU-valet. Som hålls om två månader.

Det är inte det att jag inte tror att Smoukahontas kunde göra stora grejer också ute i Europa, det kunde hon säkert. Det jag reagerar på är att politikern (oavsett person och parti, vänligen notera att det inte är skillnad på vem som gjort påstöten) resonerar som hen gör. "Titta, här är något på gång, den tar vi. Den kan säkert locka väljare (till vårt parti, till våra eventuella mandat).

Det kanske bara är jag, men jag tycker det känns lite genomskinligt. Eller så faller jag nu någon bytta där onda andar får mig att tänka negativt. Hjälp mig lite här, hur resonerar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar