tisdag 12 november 2013

Utmaningen

Det här är någonting som (alldeles för) långsamt lät sig formuleras i mitt huvud i går.

Tyfonen som drog in och över Filippinerna. Så mycket större än jag någonsin kan förstå. Ögonen blir svettiga då jag läser om barn och bebisar som är försvunna, mirakelbebisar som föds mitt i den största katastrof de tack och lov inte kan förstå.

Jag vill göra något, så att ångesten inte tar överhand. Hörde en vis kvinna säga klokt på radio i går, på plats och ställe behövs proffs, det vi andra kan göra, det är donera reda pengar.

Det är många som samlar in medel, pengar, till förmån för de som drabbats av tyfonen.

Jag väljer att ge mitt bidrag till Rädda Barnen. Dels för att det i mitt fall är de drabbade barnen som rör upp alla känslor i mig, dels för att jag tack vare Rädda Barnen har fått det största man kan få, ett barn, mitt barn.

Jag hoppas att så många som möjligt, i synnerhet alla ni som gått via Rädda Barnen eller annan organisation för att få ert eller era barn hakar på och delar detta.

Här hittar du information om hur du går till väga för att hjälpa.

4 kommentarer:

  1. Tack för puffen, rädda barnen fick vara mottagaren den här gången!

    SvaraRadera
  2. Bra! Jag har själv stött Unicef, och uppmanat andra till det på bloggen, men också Rädda Barnen gör ett fantastiskt jobb. H. Snigeln Harald

    SvaraRadera
  3. Brukar också understöda Unicef, men nu fick Rädda Barnen min donation.

    Mippe

    SvaraRadera
  4. Jag blir så glad av era kommentarer och aktioner, tack!

    SvaraRadera